No. 118
श्लोक ११
यो
एघारौँ श्लोकमा द्वैत-अद्वैत, सगुण-निर्गुण, सायुज्य-सामीप्य आदि
शास्त्रीय विषयको वर्णन छैन, खालि भगवानसँग आफ्नोपनको वर्णन छ । यो भन्दा
केही अघिको श्लोकमा भगवानको जन्म-कर्मको दिव्यता जाने भगवत्प्राप्ति हुने
वर्णन भयो । 'खालि भगवान नै मेरो हो र म भगवानको नै हुँ; अरु कोही पनि मेरो
छैन र कसैको पनि होइन' -- यस्तो प्रकारले भगवानमा आफ्नोपन गरे उहाँको
प्राप्ति चांडै र सजिलोसँग हुन्छ । अतः साधकले केवल भगवानमा नै आफ्नोपन
मान्नु पर्छ, चाहे आफ्नो समझमा आओस् या नआओस् । मान्यताले संसारको झूठो
सम्बन्ध पनि साँचो लाग्न थाल्छ भने भगवानसँगको सँधै भइरहेको सम्बन्ध
अनुभवमा किन नआउनु ?
भगवानको सुहृतताको त
के कुरा गर्नु, भक्त पनि समस्त प्राणीहरुका सुहृत हुन्छन् । भक्तहरुवाट
कसैको किञ्चित् मात्र पनि अहित हुँदैन भने भगवानवाट कसैको अहित कसरी हुन
सक्छ र ? भगवानसँग जस्तो सम्बन्ध जोडिए पनि त्यो सम्बन्धले कल्याण नै
गर्छ, किनकि भगवान परम दयालु, परम सुहृत, र चिन्मय हुनुहुन्छ । जस्तो
गंगामा गरिएको स्नानको महत्व बैशाखमा गरिए पनि माघमा गरिए पनि एकै हो, तर
वैशाखमा गरिएको गंगा स्नानको प्रसन्नता माघको स्नानमा आउँदैन । यसै गरी
भक्ति-प्रेमपूर्वक भगवानसँग सम्बन्ध जोड्नेलाई जस्तो आनन्द वैर-द्वेषपूर्वक
भगवानसँग सम्बन्ध जोड्नेलाई हुँदैन । सर्व साधारण व्यक्ति श्रेष्ठ
पुरुषहरुको जस्तो आचरण गर्छन् । भगवान सब भन्दा श्रेष्ठ हुनुहुन्छ, यसैले
सबै व्यक्ति उहाँको मार्गको अनुसरण गर्छन् ।
साधक भगवानसँग जस्तो सम्बन्ध मान्छ,
भगवान पनि उसँग त्यस्तै सम्बन्ध मान्न तयार हुनुहुन्छ । महाराज दशरथजी
भगवान श्रीरामलाई पुत्रभावले स्वीकार गर्छन्, भगवान पनि उनको इमान्दार
पुत्र वन्नुहुन्छ र सामर्थ्यवान् भएर पनि 'पिता' दशरथजीको वचन नमान्न
सक्नुहुन्न । यसरी आचरणहरुद्वारा भगवान् यस्तो रहस्य प्रकट गर्नुहुन्छ,
'यदि तिम्रो संसारमा कसैसँग प्रियता छ भने त्यही सम्बन्धको हिसावले मसँग
प्रियता गर । तिमीलाई आफ्नो मातामा प्रियता छ भने मलाई आफ्नो माता
मान, पितामा प्रियता छ भने मलाई आफ्नो पिता मान, पुत्रमा प्रियता छ भने
मलाई आफ्नो पुत्र मान । यस्तो माने ममा वास्तविक प्रियता हुनेछ र मेरो
प्राप्ति सजिलोसँग हुनेछ ।'
अर्को कुरा, भगवान आफ्नो आचरणवाट
यस्तो शिक्षा दिनुहुन्छ, जो व्यक्ति मसँग जस्तो सम्बन्ध मान्छ, म पनि
त्यस्तै वन्छु, त्यस्तै, तिमी पनि अरुले तिमीसँग जस्तो सम्बन्ध राख्छ, तिमी
पनि उसकोलागि त्यस्तै भइदेऊ -- जस्तो, माता-पिताकोलागि सुपुत्र वन,
पत्नीकोलागि योग्य पति वनिदेउ, वहिनीकोलागि श्रेष्ठ भाई वनिदेउ । परन्तु
त्यसको वदलामा तिमी केही पनि नखोज । जस्तो, माता-पिताको सेवा गर्दा
उनीहरुवाट केही लिने इच्छा नगरेर खालि सेवा भावले उनीहरुलाई आफ्नो मान ।
यस्तो मान्नु नै भगवानको मार्गको अनुसरण गर्नु हो । अभिमानरहित भएर
निःस्वार्थभावले अरुको सेवा गरे चांडै नै अरुसँग ममता छुटेर भगवानमा प्रेम
हुन्छ, भगवानको प्राप्ति हुन्छ ।
अहंकाररहित भएर निःस्वार्थभावले
कहिं पनि प्रेम गरियो भने त्यो प्रेम स्वतः प्रेममय भगवान तर्फ जान्छ ।
कारण, आफ्नो अहंकार र स्वार्थ नै भगवतप्रेममा वाधा हुन्छ । यी दुईको कारण
मनुष्यको प्रेमभाव सीमित हुन्छ, र यी दुईको त्याग भएपछि उसको प्रेमभाव
व्यापक हुन्छ । प्रेमभाव व्यापक भएपछि उसले मानेका सबै वनावटी सम्बन्ध
मेटिन्छन् र भगवानको स्वाभाविक नित्य-सम्बन्ध जाग्रत हुन्छ ।
सम्पूर्ण जीवहरुको परमात्मासँग स्वतः
नित्य सम्बन्ध छ । परन्तु जीवले यो सम्बन्धलाई नचिनुन्जेल ऊ जन्म-मरणको
बन्धनमा परिरहन्छ । उसको यो बन्धन दुईतिरवाट हुन्छ, (१) जीव भगवानसँग आफ्नो
नित्य-सम्बन्ध चिन्दैन; (२) आफूसँग वास्तवमा नित्य-सम्बन्ध नभएकोसँग
सम्बन्ध मानिदिन्छ । जीवले आफ्नो नित्य सम्बन्ध भगवानसंग मात्रै मान्यो
भने उसलाई भगवानसँग आफ्नो नित्य-सम्बन्धको अनुभव हुनेछ ।
भगवानसँगको नित्य सम्बन्ध चिन्नु नै
भगवानको शरण हुनु हो । शरण भएपछि भक्त, निश्चिन्त, निर्भय, निःशोक र निःशंक
हुन्छ । त्यसपछि उवाट भगवानको आज्ञा विरुद्ध कुनै क्रिया कसरी हुन सक्छ ?
उसका सम्पूर्ण क्रियाहरु भगवानको आज्ञा अनुसार नै हुन्छन् ।
यो संसार साक्षात् परमात्माको अंश भए
पनि यसलाई जसले जुन रूपले देख्छ, भगवान पनि त्यही रूपले प्रकट हुनुहुन्छ ।
हामी आफूलाई शरीर मानेर आफ्नोलागि वस्तुहरुको आवश्यकता मान्छौं र तिनको
इच्छा गर्छौं भने भगवान पनि ती वस्तुहरुको रूपमा हाम्रो अगाडि आउनुहुन्छ ।
हामी असत् मा स्थित भएर हेर्छौं भने भगवान पनि असत्-रूपले देखिनु हुन्छ ।
सानो वालकले खेलौना मागेको वेला उसको पिताले खेलौना ल्याइदिन्छ, त्यस्तै
परम दयालु भगवान (स्वयं सदा सत्स्वरूप रहेर पनि) हामीले चाहेको जस्तो रुप
लिएर हाम्रो अगाडि आउनुहुन्छ । यदि हामीले भोग खोज्दैनौं भने भगवान हाम्रो
अगाडि भोगरूपमा किन आउने ?
भगवानको स्वभावमा 'यथा-तथा' भए पनि
जीवमा उहाँको धेरै ठूलो कृपा छ; किनकि कहाँ जीव र कहाँ भगवान ! अभिमान
सिवाय जीवमा अरु के सामर्थ्य छ ? फेरि पनि जीवको भगवानमा आकर्षण भयो भने
भगवानको पनि जीवमा आकर्षण हुन्छ ।
भगवानको स्वभावमा 'यथा-तथा' केवल
क्रियामा छ, भावमा होइन । भगवानको आस्तिक भन्दा आस्तिक प्रति हुने स्नेह,
कृपा नास्तिक भन्दा नास्तिक व्यक्ति प्रति पनि छ । यही कारण, भगवानको
'यथा-तथा'मा स्वार्थ-भाव छैन, वरु यो त भगवानको महत्ता हो । तैपनि उहाँ
जीवलाई आफ्नो मित्र वनाउनु हुन्छ, उसलाई आफू समान दर्जा दिनुहुन्छ । भगवान
आफूमा वडप्पनको भाव राख्नु हुन्न -- यही उहाँको महत्ता हो ।
No comments:
Post a Comment