No. 78
श्लोक १८
कर्म दुई किसिमले गरिन्छ -- कामना
पूर्तिकोलागि र कामना निवृत्तिकोलागि । साधारण मनुष्य कामना पूर्तिकोलागि
कर्म गर्छन्, तर कर्मयोगी कामना निवृत्तिकोलागि कर्म गर्छ । कर्मयोगवाट
सिद्ध महापुरुषको कुनै कामना नभएको कारणले उसलाई कुनै पनि कर्तव्यसँग
किञ्चित मात्र पनि सम्बन्ध रहँदैन । ऊवाट निःस्वार्थ भावले समस्त सृष्टिको
हितकोलागि स्वतः कर्तव्य कर्म हुन्छन् ।
कर्मयोगी महापुरुषलाई कर्महरुद्वारा
आफ़्नोलागि (व्यक्तिगत सुख आरामकोलागि) कुनै सम्बन्ध रहँदैन । उसको अनुभव
यस्तो हुन्छ, पदार्थ, शरीर, इन्द्रियहरु, अन्तःकरण आदि केवल संसारकालागि
हुन्, संसारवाटै पाइएका हुन्, व्यक्तिगत होइनन् । ऊ मान्छ, यिनीहरुद्वारा
केवल संसारकोलागि नै कर्म गर्ने हो, आफ्नोलागि होइन । किनकि सबै कर्म
संसारको सहायतावाट नै हुन्छन् । फेरि, हामीलाई मिलेका कर्म-सामग्रीको
सम्बन्ध पनि संसारसँग नै छ, हामीसँग छैन । यसैले हाम्रो आफ्नो केही पनि छैन
। व्यष्टिकोलागि समष्टि हुनै सक्तैन । हामीवाट हुने गल्ति नै यही हो, हामी
आफ़्नोलागि समष्टिको उपयोग गर्न खोज्छौं, हामीलाई अशान्ति हुने कारण पनि
यही हो । यदि हामीले शरीर, इन्द्रियहरु, मन, बुद्धि, पदार्थ आदिलाई
समष्टिकोलागि उपयोग गर्न सक्यौं भने हामीलाई महान शान्ति मिल्न सक्नेछ ।
कर्मयोगवाट सिद्ध महापुरुषको विशेषता नै यही हो, उसको शरीर, इन्द्रियहरु,
मन, बुद्धि, पदार्थ आदिको उपयोग खालि संसारकोलागि मात्रै हुन्छ । अतः उसको
शरीर आदिको क्रियासँग उसको आफ्नो कुनै पनि प्रयोजन हुँदैन । प्रयोजन
नरहँदा नरहंदै पनि त्यो महापुरुषवाट स्वाभाविक नै अरुको हितकोलागि आदर्शरुप
उत्तम कर्म हुन्छन् । जसलाई आफ्नोलागि कर्म गर्ने प्रयोजन रहन्छ, ऊवाट
आदर्श कर्म हुन सक्तैन ।
जो मनुष्य शरीर, इन्द्रियहरु, मन,
बुद्धिसँग आफ्नो सम्बन्ध मान्छ र आलस्य, प्रमाद आदिमा रुचि राख्छ, ऊ
कर्महरु गर्न चाहँदैन, उसको प्रयोजन प्रमाद, आलस्य, आरामको तामस सुख रहन्छ ।
तर, अहिले हामीले चर्चा गरिरहेको महापुरुष त सात्विक सुखभन्दा पनि माथि
उठिसकेको हुन्छ, ऊ तामस सुखमा प्रवृत्त हुने प्रश्न नै उठ्दैन, किनकि उसले
आफ्नो शरीर आदिसँग कुनै पनि सम्बन्ध मानेको हुँदैन, अनि आलस्य-आराम आदिमा
उसको रुचि रहने सम्भाबना नै छैन ।
No comments:
Post a Comment