Saturday 31 May 2014

71. No. 44 श्लोक ५१ किनकि समतायुक्त बुद्धिमान् साधक कर्मजन्य फल त्यागेर -मरणरुप वन्धनदेखि मुक्त भएर निर्विकार पद पाउँछ ।

No. 44 
 
श्लोक ५१ 
 
किनकि समतायुक्त बुद्धिमान् साधक  कर्मजन्य फल त्यागेर -मरणरुप वन्धनदेखि मुक्त भएर निर्विकार पद पाउँछ ।
 
यहाँ समताले युक्त व्यक्तिलाई मनीषी अर्थात् बुद्धिमान भन्नुभयो । कर्म त फलरूपमा परिणत भई नै हाल्छ । त्यसको फलको त्याग हुने सक्तैन । कर्मजन्य फलको त्याग गर्ने अर्थ, कर्मजन्य फलको इच्छा, कामना, ममता, वासनाको  त्याग गर्ने । 
 
समतायुक्त मनीषी जन्म रुप बन्धनवाट मुक्त हुन्छ । कारणसमतामा स्थित हुँदा साधकमा राग-द्वेष, कामना, वासना, ममता आदि दोष अलिकति पनि रहँदैन । त्यस्ता व्यक्ति जन्म-मरणरूपी बन्धनवाट मुक्त हुन्छ । यस्ता मनीषीहरु 'अनामय' पद पाउँछन् । अनामय (निर्विकार) हाम्रो आफ्नो स्वरूप नै हो, परमत्मतत्व नै हो , गुणातीत  तत्व पनि यही हो, जुन तत्व पाएर कसैलाई पनि जन्म-मरणको चक्रमा आउनु पर्दैन । 
 
'अनामय' पद प्राप्त हुनु भनेको के हो ?
 
प्रकृति विकारशील छ, यसको कार्य शरीर-संसार पनि विकारशील छ । स्वयम् निर्विकार हुँदा हुँदै पनि जव उ विकारी शरीरसंग तादात्म्य गर्छ, तव उ आफूलाई पनि विकारी मान्छ । तर जव उ शरीरसँग मानिएको सम्बन्ध त्याग्छ, तव उसलाई आफ्नो सहज निर्विकारी स्वरूपको अनुभव हुन्छ । यो स्वाभाविक निर्विकारताको अनुभव हुन्छा । यसकोलागि हामीलाई कुनै पनि परिश्रम गर्नु पर्दैन, किनभने यो व्यक्ति स्वतः स्वाभाविक छ ।
 
सात्विक कर्मको फल निर्मल हो , राजस कर्मको फल दुःख हो र तामस कर्मको फल मूढता हो । यी तीनै प्रकारको फलहरु समतायुक्त मनुष्य त्यागिदिन्छ । कर्मजन्य फलको त्यागको दुइ अर्थ हुन्छ -- फलको इच्छाको त्याग गर्नु र कर्महरुको फलस्वरूप अनुकूल-प्रतिकूल परिस्थिति प्राप्त हुँदा पनि सुखी-दुःखी नहुनु ।
 
वास्तवमा उत्पत्ति-विनाशशील सम्पूर्ण संसार कर्मफल सिवाय केही छँदै  छैन । कर्मफलको   त्याग गरियो भने कुनै बन्धन वांकी रहँदैन ।
 
'मनीषी' शब्दको अर्थ हो --बुद्धिमान् । पूर्वश्लोक अनुसार समतापूर्वक कर्म गर्नु नै बुद्धिमानी हो ।
 
यो श्लोकको यो सिद्ध हुन्छ, कर्मयोग मुक्तिको, कल्यांप्रप्तिको स्वतन्त्र साधन हो । कर्मयोग मुक्तिको कल्याण प्राप्तिको स्वतन्त्र साधन हो । कर्मयोगले संसारको निवृत्ति र परमात्मतत्वको प्राप्ति--दुवै हुन्छन् ।    

No comments:

Post a Comment