No. 67
श्लोक ७
यो
श्लोकमा भन्न खोजिएको, हामीले सुखी र सफल जीवन वनाउन चाहने हो भने
हाम्रो इन्द्रियहरु वशमा हुनु जरूरी छ । गीता भन्छ, इन्द्रियहरु भन्दा मन
श्रेष्ठ छ, मन भन्दा बुद्धि श्रेष्ठ छ, बुद्धि भन्दा आत्मा श्रेष्ठ छ, तर
आत्मा भन्दा श्रेष्ठ केही छैन । त्यसैले त्यस्तो श्रेष्ठ आत्माको अनुभव
गर्न, जुन हाम्रो स्वरूप हो, हाम्रो इन्द्रिय, मन, बुद्धिले सक्तैनन् ।
हाम्रो आफ्नो भनिएको शरीर, मन र बुद्धिलाई पनि सत्ता दिने, यसलाई चलाउने,
यसलाई शक्ति दिने सत्ताको अनुभव गर्न केही परिश्रम पर्ला, तर असम्भव भने
छैन । त्यो सत्ताको बोध हुन, अनुभव हुन हाम्रा इन्द्रियहरु, मन, बुद्धि
सहायक छन्, तर हामीहरुले यी इन्द्रिय, मन, बुद्धिलाई एक दिशा दिनु पर्ने
रहेछ ।
हाम्रो स्थूल शरीरलाई हाम्रा इन्द्रियहरुले चलाउँछन् , हाम्रा इन्द्रियहरुलाई मनले चलाउँछ, मनलाई चलाउने बुद्धि हो, बुद्धिलाई चलाउने आत्मा हो । शास्त्र अनुसार विचार गर्दा विग्रेको केही रहेनछ । हामीले हाम्रा apparatus (साधन) लाई ठीक तरिकाले संचालन गर्न जान्नु पर्ने रहेछ । अहिले सम्म हामीवाट भएको गल्ति यो रहेछ, जुन साधनले हामीले आफूलाई ठीक track मा राख्नु पर्थ्यो, त्यही साधनलाई नै हामीले साध्य मान्यौं । साधनलाई साधन मानिदिए कुनै समस्या नै रहेनछ । जस्तो हाम्रा शरीर, मन, बुद्धि, जहान परिवार, नाता सम्बन्ध, धन सम्पत्ति सबै हाम्रा यही जीवनलाइ सुखी र सफल तुल्याउने साधन हुन्, साध्य होइनन् । तर हामीले आफ्नै अज्ञानले भनौं, अथवा अरु केही कारणले, यी शरीर संसारदेखि समस्त साधनहरुलाई साध्य मान्नाले हामीमा गोलमाल शुरु भएको हो । अव हामीले केही गर्नु छैन, साधनलाई साधन मानिदिने, साध्यलाई साध्य मानिदिने र त्यही अनुरुप आफ्नो आचरण गर्ने ।
यहाँ अर्को कुरो, हामी अनासक्त हुनु पर्यो । हामीमा आउने आसक्ति कामना, ममताले गर्दा हो । मैले पहिले पनि निवेदन गरेको जस्तो लाग्छ, गीताको एक एक श्लोक नै एक एक गीता हो भन्छन् महात्माहरु । यो ग्रन्थको एउटा मात्र श्लोक हामीले राम्रो सँग बुझ्न सक्यौं भने हामीलाई पूरा गीताको ज्ञान हुन्छ । यसैले गीता सन्दर्भमा सन्तहरु भन्छन्,
हाम्रो स्थूल शरीरलाई हाम्रा इन्द्रियहरुले चलाउँछन् , हाम्रा इन्द्रियहरुलाई मनले चलाउँछ, मनलाई चलाउने बुद्धि हो, बुद्धिलाई चलाउने आत्मा हो । शास्त्र अनुसार विचार गर्दा विग्रेको केही रहेनछ । हामीले हाम्रा apparatus (साधन) लाई ठीक तरिकाले संचालन गर्न जान्नु पर्ने रहेछ । अहिले सम्म हामीवाट भएको गल्ति यो रहेछ, जुन साधनले हामीले आफूलाई ठीक track मा राख्नु पर्थ्यो, त्यही साधनलाई नै हामीले साध्य मान्यौं । साधनलाई साधन मानिदिए कुनै समस्या नै रहेनछ । जस्तो हाम्रा शरीर, मन, बुद्धि, जहान परिवार, नाता सम्बन्ध, धन सम्पत्ति सबै हाम्रा यही जीवनलाइ सुखी र सफल तुल्याउने साधन हुन्, साध्य होइनन् । तर हामीले आफ्नै अज्ञानले भनौं, अथवा अरु केही कारणले, यी शरीर संसारदेखि समस्त साधनहरुलाई साध्य मान्नाले हामीमा गोलमाल शुरु भएको हो । अव हामीले केही गर्नु छैन, साधनलाई साधन मानिदिने, साध्यलाई साध्य मानिदिने र त्यही अनुरुप आफ्नो आचरण गर्ने ।
यहाँ अर्को कुरो, हामी अनासक्त हुनु पर्यो । हामीमा आउने आसक्ति कामना, ममताले गर्दा हो । मैले पहिले पनि निवेदन गरेको जस्तो लाग्छ, गीताको एक एक श्लोक नै एक एक गीता हो भन्छन् महात्माहरु । यो ग्रन्थको एउटा मात्र श्लोक हामीले राम्रो सँग बुझ्न सक्यौं भने हामीलाई पूरा गीताको ज्ञान हुन्छ । यसैले गीता सन्दर्भमा सन्तहरु भन्छन्,
'गीता सुगीता कर्तव्या:'
अर्थ,
गीतालाई हामीले राम्ररी अध्ययन गरेर 'सुगीता' वनाउनु पर्छ । सुगीता
वनाउने भनेको, यो ज्ञानको श्रवण, मनन, निदिध्यासनद्वारा यसलाई आफ्नो
जीवनमा, आफ्नो व्यवहारमा लगाउन सक्नु पर्ने हो हामीले । हामी मध्ये
धेरैलाई लाग्छ, यो वेदान्तको ज्ञान व्यावहारिक छैन, यो हाम्रो जीवनमा लागु
हुन सक्तैन । तर मेरो आफ्नो विचारमा, कुनै पनि सिद्धान्त, यदि हाम्रो
जीवनमा उपयोग हुन सक्तैन भने त्यो ज्ञान नै होइन ।
यसैले यहाँ भनिएको छ, कर्मयोगीले
आफ्नो आचरण स्वच्छ गर्न मिथ्याचारी हुने होइन । तर विस्तारै विस्तारै मनले
इन्द्रियहरुलाई संयम गर्दै आफ्नो लक्ष्य, परमात्मप्राप्ति वनाउने हो ।
कर्मयोगीले आफ्नो लक्ष्यमा लाग्न आफूले यो संसारवाट प्राप्त शरीर,
इन्द्रिय, मन, बुद्धि, समस्त सम्बन्ध (जहान परिवार आदि) र संग्रह
(घरजग्गा,धन सम्पत्ति) आदिलाई संसारकै सेवामा लगाउने । हामीले यो कुरा
मान्नै पर्छ, हामीले आफू जन्मँदा यो संसारमा केही लिएर आएका पनि होइनौं,
लिएर जाने पनि होइनौं । वीचमा पाइने र पाइएका यहाँका वस्तु, पदार्थलाई
आफूसंग सँधै रहने मानेर हामीमा कामना, ममता आएको हो । हैन भने हामी अत्यन्त
स्वतन्त्र छौं ।
No comments:
Post a Comment